maandag 3 november 2014

Expositie 'Fashion The Future Is Now'



'Willen we echt iedere zes maanden een nieuwe garderobe of kan mode langer mee? Moet de pasvorm van een jurk voldoen aan het heersende schoonheidsideaal of kan het ook anders? Wat is de rol van mode in de opmars van de zogenaamde ‘wearable technology’, zoals Google Glass? Dit zijn de fundamentele vragen die centraal staan bij de nieuwste generatie modeontwerpers. Museum Boijmans Van Beuningen toont de mode van de toekomst, met werk van onder anderen Viktor & Rolf, Christophe Coppens (België), Hussein Chalayan (Cyprus) en Rejina Pyo (Korea).'




Wauw, wat deze expositie leuk zeg! Ik voelde me helemaal thuis tussen al die mooie kunstwerkjes! De tentoonstelling laat de blik op de modetoekomst zien door meer dan vijftig ontwerpers, van Viktor &Rolf tot jong aanstormende talenten. Ieder met geheel eigen ideeën over duurzaamheid, technologie en maatschappelijke waarden. En wat voor een ideeën! Kijk maar snel mee.






Ying Goa (China)
Onzekerheden

Dit kunstwerk vond ik echt gaaf! Al die grijze sprieten die je ziet, zijn een soort van naalden; Hoe geniaal bedacht!


De buurvrouw van het vorige kunstwerk is heel futuristisch. De ontwerpster laat zien dat je in de toekomst je mobiel kan opladen aan je kleding.


Kunstwerk op zich van Iris van Herpen.


Si Chan (China)
Omhels me

Dit vond ik een van de masterpieces van de hele expositie, handen als vervanging van een rits, ziet er echt leuk uit!




Deze kleding was gekleurd door de regen, waardoor hele mooie prints ontstonden.


Als je binnenkort een dagje naar Rotterdam gaat, is het absoluut de moeite waard om deze expositie er even aan vast te plakken! Vond de expositie erg mooi en inspirerend en alle andere positieve woorden die ik kan bedenken. Oftewel; gewoon even bezoeken voor 18 januari :)

Wat vind jij van deze expositie?

7 opmerkingen:

  1. Wow, ziet er inderdaad de moeite uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw er zitten een paar prachtige exemplaren tussen. Dat van Iris van Herpen viel me vooral op.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gave foto's allemaal zeg! Ik vind dit soort exposities wel heel interessant :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ontzettend gave stukken zitten ertussen, de ene lijkt wel een egel en de ander laat me zo erg denken aan de kledingstukken in The hunger games! Las vandaag nog over een retro fiets met hout en lederen zadel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, dit ziet er prachtig uit! Leuk verslag :)

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie!