vrijdag 9 mei 2014

Kip uit het pannetje



Vandaag heb ik weer een recept voor jullie! Dit keer een makkelijk recept met kip, groente en ananas.



Hoofdgerecht voor 4 personen
ca. 10 minuten + 50 minuten oventijd.

Nodig:
4 kipkarbonades of 8 drumsticks
2 rode paprika's in parten of brede repen
2 rode uien, in ringen
100 g magere gerookte spekblokjes
1 kleine verse ananas, geschild in blokjes
1 el gehakte verse koriander
6 eetl olijfolie
2 eetl. balsamicoazijn
1 eetl. honing

Bereiden
Verwarm de oven voor op 190 graden Celsius. Bestrooi de kipdelen met zout en peper en leg ze in de braadpan. Voeg paprika, ui, spekblokjes, ananas en koriander toe. Sprenkel de olijfolie erover. Zet de pan met de deksel 50 minuten in het midden van de oven. Haal de deksel er de laatste 10 minuten af en voeg balsamico en honing bij het gerecht. Deze stap kan je ook overslaan en de honing en de balsamico erbij serveren.

Een heerlijk recept wat goed te combineren is met bijvoorbeeld pasta!

6 opmerkingen:

  1. Dit lijkt me wel erg lekker, alleen zou ik de spekblokjes skippen omdat ik geen varkensvlees mag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aah hier hou ik van! Dit zou ik wel willen proberen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een goedgevuld pannetje en interessante combinaties ook. Spek+ananas en kip.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. nom nom nom, ik krijg er nu al zin in en heb nog niet eens ontbeten :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lijkt mij heel erg lekker! Ik ben sowieso gek op kip, dus wil dit ook zeker wel eens gaan proberen.

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie!