dinsdag 27 mei 2014

De nom nom nom tag


Op de blog van Teske kwam ik een leuke tag tegen, wat over eten gaat en aangezien ik een echte foodie ben lijkt me het erg leuk om deze tag met jullie te delen!


Wat vind jij lekker dat iedereen vies vindt (en andersom)?
Ik ben dol op gedroogde vruchten en olijven vind ik ook erg lekker. Vissoorten als zalm en makreel vind ook niet iedereen lekker. Ook ben ik DOL op pasta, wat ik zelfs vaak zonder saus eet. Misschien dat een ander dat droog en saai vind, maar als iets pasta bevat ben ik tevreden.
 Terwijl ik wel van hartig eten houdt ben ik totaal geen fan van tucjes.

Wat kook je het liefst (en veel te vaak)?
Als ik kook, kook ik bijna altijd iets  in de richting van pasta. Bami, nasi, spaghetti; als er maar pasta in zit :)

In welk restaurant zou je het liefst elke dag willen eten?
Toen ik op vakantie was in Duitsland, was er een restaurant waar ik echt nog een keer heen wil. Schnitzels, pannetjes met groente, echt heel lekker! Daar zou ik wel elke dag willen eten!



Als er een broodje naar je vernoemd zou worden, wat zou er dan op zitten en hoe zou het heten?
Een salade is nog beter. Een meeneem- salade, wel te verstaan. Met pasta, cashewnoten, sla, komkommer, slasaus en nog veel meer gezonde snacks er tussen. Hij zou uiteraard pastamoda heten.



Deel een handige kooktip:
Hij is misschien zo standaard als het maar kan, maar doe wapen jezelf als je uien aan het snijden bent. Bril op, handschoenen aan. Ik heb namelijk altijd ruzie met ze.

Wat staat er nog op je food baking bucket list?
Zelf mueslirepen maken, dat lijkt me echt superleuk! Ook staan er nog heel wat taarten op de planning, zoals een chocoladetaart bijvoorbeeld. Ik ben alleen bang dat die al op is voordat ie uit de oven komt, veel te lekker.

Zelf koken / Eten bestellen / Buiten de deur eten
Buiten de deur eten. Het lijkt me heel leuk om nieuwe eettentjes te ontdekken en gerechten uit te proberen die je nog nooit op hebt. 

Ben je ergens allergisch voor?
Niet dat ik weet. Ik heb alleen een hate-love verhouding met roomboter. Het is alleen lekker als het precies genoeg is ;) Te veel vind ik echt niet lekker en vooral met bijvoorbeeld hagelslag of jam vind ik roomboter echt vies. Terwijl ik weer fan ben van roomboter met kaas. Nee, ik ben niet snel nauwkeurig, maar wel met roomboter.

Wat is je food obsessie van de afgelopen tijd?
Fruit, fruit, fruit! Sinaasappels, peren, grapefruits, gedroogde vruchten, cranberries; ik ben echt fan! 


Wat is je favoriete toetje?
Moeilijke vraag! Brownie (lekker luxe) of fruit zoals watermeloen vind ik heerlijk! Dit onderstaande toetje heb ik gegeten op een bruiloft en was echt superlekker! Met ijs, chocolade, aardbei en een heerlijk sausje!

Dit was de tag over eten! Als je 'm leuk vind, mag je 'm overnemen, ik ben benieuwd naar jouw antwoorden!

Ook heb ik nog een vraag aan jullie! 
Als er een broodje naar jou vernoemd zou worden, wat zou er dan op zitten en hoe zou het heten?


6 opmerkingen:

  1. Wat een leuke tag! Al dat lekkere eten! Een broodje naar mij vernoemd, pfoe ik heb zoveel broodjes graag! Maar er zou sowieso salade, appel, spekjes, gebakken nootjes, lauwe geitenkaas, komkommer, honing en balsamico tussen zitten ;-)

    X Sara

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke tag! Ik denk dat als er een broodje naar mij vernoemd zou worden het in ieder geval een pittig broodje word met lekker veel kip en groente en kaas :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heey! Echt een originele tag! Jij vind echt speciale dingen lekker, leuk! Ik ga m zeker overnemen binnenkort! :-) Op mijn broodje, de 'breadie by marleen' ;-) zou dit zitten: zalm, cashewnoten (niet meer origineel, maar ze zijn zóó lekker!), ketchup, ei, augurk & zilveruitjes. Geen idee hoe dat bij elkaar smaakt, maar ik vind ze los in ieder geval heerlijk! Veel plezier met bloggen! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoh, die laatste weet ik echt niet! Het zou sowieso iets Italiaans zijn!
    En wat een leuke tag! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk! Als ik iets kook kook ik ook het liefst iets in de richting van pasta haha :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hele leuke tag! Ik ga hem zelf ook invullen!

    Broodje Jonne: Bruchetta van ciabattabrood, tomaat, lente ui, knoflook en heerlijke parmaham!

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie!