maandag 17 maart 2014

Challenge: Een brownie in een mok?



Pas las ik een simpel recept waarin werd uitgelegd hoe je een brownie in een mok kon maken. Klinkt makkelijk en dat was het ook? Alleen nu is het de vraag of er daadwerkelijk een brownie onstond..






















De ingredi├źnten die je hiervoor nodig hebt.

Een mok (handig om een oude mok te gebruiken)
2 el water
2 el olie
Beetje zout
3 el suiker
2 el boem
2 el cacaopoeder


Let's begin!

Mix het water en de olie met een beetje zout in de mok. Voeg de cacaopoeder toe en mix weer. Vervolgens kan je de suiker toevoegen en het mengsel weer mixen. Ten slotte doe je de hoeveelheid bloem bij het mengsel en zet je het 1 minuut 15 in de magnetron.  Tot dat moment ging alles goed en toen de beker in de magnetron was ging het ook goed, ondanks dat het een beetje rokig werd. Maar toen ik het mengsel eruit haalde, leek het totaal niet op een brownie, maar had het nog aardig wat overeenkomsten met het mengsel wat ik in de magnetron deed. Jammer dat mijn baktechnieken hier pijnlijk zichtbaar worden :)

Voor



Na
Hmm, misschien nog maar 75 seconden in de magnetron doen. Het rook wel gaar en zelfs een beetje verbrand, maar het resultaat was beter dan daarvoor! Het was beter eetbaar en een beetje koekerig, maar het heeft nog steeds niet veel weg van een brownie, maar wel van muesli! Dus ik heb het door de yoghurt gedaan en dat smaakte prima!





5 opmerkingen:

  1. Hee, leuk dat je dit recept hebt geprobeerd! Ik heb het ook gemaakt en bij mij lukte het wel! Dus misschien lukt het je de volgende keer! :) Wel een leuk artikel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha goede oplossing, door de yoghurt! Mijn zusje heeft dit ook wel eens geprobeerd en het was helemaal mislukt.. zou ideaal zijn als er een perfecte chocoladebrownie uit kwam, maar helaas..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb zit zelf eigenlijk nog nooit geprobeerd, maar wil dat nog wel eens doen. Al twijfel ik wel of ik het echt lekker zal vinden haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik wist niet eens dat je dit kon maken in een tas, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha wat een leuk idee zeg. Dit moet ik echt een keer gaan proberen, kijken hoe het resultaat eruit komt te zien.
    liefs x

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie!