vrijdag 8 november 2013


Deze week heb ik me voorgenomen elke vrijdag te gaan koken. Hoewel voornemens in het algemeen niet heel lang standhouden vind ik dit wel een heel leuk voornemen. Ik begon met een heerlijk gerecht met èèn van mijn lievelingsingrediënten: pasta!

Het recept is afkomstig uit de Allerhande van oktober dit jaar. Wat staan er weer leuk recepten in! Als je eens langs de Albert Heijn loopt is het vast en zeker de moeite waard om dit leuke blad mee te nemen!

Dit recept bereiden duurt rond de 15 minuten (volgens Allerhande) en is genoeg voor vier personen.

Wat heb je nodig?

- 300 gram penne rigate, oftewel pasta.

- 100 gram spekreepjes.

- 250 gram soepballetjes.

- 2 tenen knoflook (ik heb uien gebruikt, maar het is maar net wat je zelf lekker vindt.)

- 600 gram Italiaanse roerbakmix of je kiest de groenten zelf. Bijv. prei, paprika, champignons, etc. It's up to you!

- 470 ML pastasaus.

- 1 bakje basilicum. Ik ben dat vergeten, maar zonder smaakte ook heel best :)


Aan de slag!

Stap 1:
Begin met het koken van de pasta volgens de aanwijzingen op de verpakking. Hij kookte bij mij nog een keer over, maar voor de rest ging het helemaal goed :)

Stap 2:
Verhit de hapjespan en bak de spekreepjes vier minuten uit op middenhoog vuur en schep het regelmatig om. Voeg de soepballetjes toe en bak ze twee minuten mee.

Stap 3:
Voeg de knoflook/ui en roerbakmix toen aan het vlees en bak drie minuten op hoog vuur mee en schep regelmatig om. (Je kan ook de spek, balletjes en de roerbakmix apart laten braden.)
Voeg de pastasaus toe aan de groentemix en schep om. Verwarm nog vijf minuten met het deksel op de pan. Houd een paar blaadjes basilicum achter voor de garnering.

Stap 4:
Giet de pasta af en schep met het basilicum door de saus. Garneer voor het serveren de basilicum.
En daarna kan je gaan proeven van het heerlijke recept!

(Bevat per persoon 655 Kcal- 28 gram eiwit- 26 gram vet waarvan 8 verzadigd- 74 gram koolhydraten-1863 natrium- 7 gram vezels- prijs per persoon €3.15)


Hoe lijkt jou dit recept? Vind je het leuk als ik vaker een recept met jullie deel?

5 opmerkingen:

  1. Ik vind het leuk dat je dit deelt! Het ziet er lekker uit hoor. x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh hmm het ziet er heerlijk uit! Ik hou van pastagerechten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leukk! Kom maar op met die recepten! :-) Ik vind het zeker leuk om vaker een recept van je te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lijkt mij wel heel erg lekker! Ik ben sowies gek op pasta's. Alleen de champignons zou ik zelf wel weglaten, want daar ben ik niet zo'n fan van haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit ziet er lekker uit! Mijn maagje begint alvast te knorren :)

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie!