vrijdag 26 juli 2013

DIY: Pimp je (appelmoes)pot!

(Omdat ik een poosje vakantie aan het vieren was op een geweldig creatief kamp heb ik een poosje niet kunnen bloggen. Daarom vandaag nog een post!)

Bij ons thuis wordt er aardig wat appelmoes gegeten, waar ik zelf ook niet vies van ben. En bij de appelmoes hoort meestal ook een pot, waarmee je ook iets anders kan doen in plaats van weggooien. Dus pimpen maar!

Wat kan je gebruiken? 
- Stof
- Een elastiek, touw of lint.
 - Lijm (Bij nader inzien ook heel handig)
- Stift
 - Papier
 - Schaar (een 'allesschaar' is handig, omdat je papier, stof en eventueel touw en tape gaat knippen.)
 - Eventueel masking tape voor een leuk effect.
 - Last but not least: een pot. Een augurkenpot, mayonaisepot, jampot en alle andere soorten potten kan    je uiteraard ook gebruiken!

Pimpen maar!
Eerst leg je de deksel op het stof. Vervolgens knip je een vierkant om de deksel, wat je aardig ruim kan doen. Vervolgens lijm je de bovenkant van de deksel en leg je de stof erop. Als de lijm goed gedroogd is, draai je de deksel op de pot doe je het elastiek/touw/lint er omheen. Als sommige stukjes stof nog gek uitsteken, kan je dat verknippen. Nu is het tijd om de stift, het papier en de masking tape, erbij te pakken.



Knip een formaat van het papier voor het etiket. Vervolgens schrijf je op waar je de pot voor gaat gebruiken. Ik heb er 'frutsels' opgeschreven, omdat ik veel spulletjes laat slingeren en de pot daar ideaal voor vind. Daarna is het een kwestie van opplakken met de masking tape of iets anders wat jou aanspreekt en de pot belandt ergens anders dan in de glasbak!



Recycle jij weleens?

15 opmerkingen:

  1. heey,
    super gaaf zeg!
    nu heb je nog een pot!
    xxHenriëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat je op mijn blog kijkt! Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. natuurlijk heb ik even een kijkje genomen!
      ik ga er nog veel vaker op kijken hoor!
      echt een leuke blog1
      xxHenriëtte

      Verwijderen
  3. Leuk! Ik heb zelf ook zoiets gedaan, alleen dan een 2013 potje :)
    xxRoos

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ziet dat er leuk uit zeg! Origineel :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk! Ik heb potjes omgetoverd tot kaarsenhoudertjes met drijfkaarsjes, schattige strikjes erom :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat schattig! Echt een leuk idee! Zou je het erg vinden om even een kijkje te nemen op mijn blog? Ik ben net begonnen en nog niet echt kijkers:p

    BeantwoordenVerwijderen
  7. heel leuk net iets anders dan op kamp!
    liefs nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk idee! Ik was ook al bezig met het bedenken van een leuke DIY met een pot:) Deze ga ik zeker onthouden! Wil je ook eens op mijn nog erg 'minimale' blog kijken? X
    www.makealifestyle.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie!