dinsdag 25 juni 2013

Máxima gebruikt kleding opnieuw.

Zoals jullie weten is Máxima sinds 30 april onze koningin, en ik heb zeker respect voor haar. Ze leerde onze taal, ze liet Argentinië achter, en is populair geworden in Nederland.  Ook haar kledingstijl vind ik heel mooi.  De afgelopen tijd hebben Willem- Alexander en Máxima de provincies bezocht. Ook dit keer had Máxima  weer prachtige outfits. Financieel gezien zou Máxima  elke keer weer nieuwe outfits kunnen dragen, maar nee, Máxima draagt sommige kleding meer dan een keer. Toen ik hier een krantenartikel over las, vond ik het zo gaaf, dat ik hier  over mòest schrijven!

Van de Europese kroonprinsessen is het Máxima die haar kleding het meest herbruikt. In 2012 was ze 154 keer in een ander outfit gespot, waarvan er 54 nieuw waren. Wauw, hoe cool is dat! Ook tijdens de bezoeken aan de provincies lijkt ze deze trend voor te zetten. Het eerste bezoek was naar Groningen en Drenthe. Tijdens dat bezoek droeg ze een creatie van Jan Taminiau, een ontwerper die wel vaker voor Máxima ontwerpt. Ook bij de kroningsdag droeg Máxima zijn creaties.

Bezoek aan Groningen en Drenthe. (Bron foto: nrc.nl)
Dit outfit droeg Máxima ook bij een staatsbezoek aan Duitsland in 2011. (Zie onderstaande foto.)

(Bron foto)

In Gelderland en Utrecht droeg Máxima een mantelpakje van Natan. Eerder dit jaar in januari, droeg de koningin dit outfit ook, bij een staatsbezoek aan Brunei. En de hoed, komt die je nog bekend voor? Die droeg Máxima namelijk ook  bij het huwelijk van prinses Albert van Monaco.

(Bron foto: puntuit.nl)

(Bron)

Staatsbezoek Brunei.  (Bron)
(Bron)Dit is op het huwelijk van prins Albert van Monaco. De oorbellen draagt ze op de allereerste foto ook.
Bij welk outfit vind jij de hoed het mooist?

In Limburg en Noord-Brabant droeg Máxima een donkerblauw jurkje van Natan. Dit jurkje droeg ze ook tijdens een staatsbezoek aan Bonaire, in 2011.

(Bron)

     In Bonaire.( Bron foto.)

In Friesland en Noord- Holland droeg Máxima  een goudkleurige ensemble van Natan. Dit droeg ze ook in 2006, bij de uitreiking van de Appeltjes van Oranje. De hoed droeg ze in juni 2006, tijdens een staatsbezoek aan België.

In Friesland. (Bron)
Appeltjes van Oranje, 2006. (Bron)

Staatsbezoek in België, 2006. (Bron)
In Flevoland en Overijssel droeg Máxima een vrolijke creatie van -opnieuw- Natan. Wat een mooi jurkje, en die hoed maakt het plaatje helemaal compleet! Deze jurk droeg ze ook in Curaçao, in 2011.


(Bron) Wat een mooie foto, waarop je de hoed ook heel goed ziet!

(Bron) 
Staatsbezoek Curaçao 2011. (Bron)
In Zeeland en Zuid- Holland droeg Máxima een felrode creatie van -hoe kan het ook anders ;)- Natan. Dit droeg ze ook tijdens een staatsbezoek aan Singapore in 2013.

(bron)
(Bron)

Ook dit keer vind ik de hoed heel mooi!

Singapore. (Bron)
Dit waren de bezoeken aan de provincies, stuk voor stuk opnieuw gedragen,  maar dat zou je niet snel denken! Wat ik heel leuk vind, is dat Máxima veel outfits nèt even een andere look geeft! Een andere hoed, kapsel anders, andere accessoires, enz. En dat haar kleding die ze draagt helemaal niet 'uit' is, ook al is het niet vorige week gemaakt. Ja, ik ben er zeker positief over!

Wat vind jij ervan dat Máxima haar kleding opnieuw gebruikt? En welk outfit is jouw favoriet?

10 opmerkingen:

  1. Gelijk heeft ze! Ik vind het juist apart dat kleding stukken vaak maar 1 keer worden gedragen.

    De jurk die ze ook in Curaçao droeg vind ik haar het mooist staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het een supergoed voorbeeld, past echt bij deze tijd! Ik vond ook de jurk van Curaçao het mooist, maar de outfit bij het huwelijk van prins albert van monaco (raar eigenlijk, hij is het staatshoofd, maar geen koning) vind ik ook heeeeel mooi! Heb het artikel ook gelezen, en wilde er ook nog over bloggen, maar doe het nu maar niet ;-) Leuk onderwerp, moet je vaker doen! :) xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het echt super gaaf dat ze kledingstukken gewoon twee keer draagt! Het is zonde als het na een keer dragen in de vuilnisbak beland..!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, wat leuk! Vind haar zo mooi! Leuk dat ze ook kleren vaker draagt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het juist super dat ze dat doet! Ze heeft een voorbeeldfunctie en zo laat ze zien dat het echt niet erg is om een paar keer dezelfde outfit te dragen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het geweldig dat Maxima haar kleding opnieuw aantrekt. Bijna niemand kan het betalen om elke keer nieuwe kleding aan te trekken en op deze manier komt ze ook dichter bij de mensen te staan vind ik. Ik snap daarom ook niet dat sommige het een schande vinden als ze kleding opnieuw aantrekt. De oranje jurk van het huwelijk van prins Albert vind ik haar heel erg mooi staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik vind het heel goed dat ze kleding opnieuw aantrekt! dat doen wij - normale mensen - immers toch ook :D

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ze is prachtig!! Ik ben blij met zo'n stylische koningin :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super!! Maar ik vind haar sowieso een erg sympathieke vrouw :)
    Ze is ook erg stylish en het feit dat ze dingen gewoon vaker aantrekt.. Toch niet zo arrogant als de meesten!

    X

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie!