zaterdag 6 april 2013

Zelf maken: maskertje tegen puistjes.

Pas kreeg ik een recept voor een geweldig maskertje gestuurd, die een vriendin zelf samengesteld heeft en goed tegen puistjes helpt. Heel makkelijk om zelf te maken, en nog leuk ook!


Diy masker tegen onzuiverheden. Benodigdheden voor 2 personen: 1 Eetlepel Yoghurt ( Het is misschien handig om 2/3 eetlepels toe te voegen, want dan is het makkelijker aan te brengen.) 1 Theezakje groene thee 1 Theezakje munt thee Bakje om het in te mengen Knip de theezakjes open en doe de korreltjes in het bakje, doe vervolgens de yoghurt erbij. Meng het goed door elkaar en breng het aan op je gezicht met een kwast of je vingers. Laat het ongeveer 20 min intrekken en spoel het af met lauw water. Je huid is na het masker misschien een beetje rood maar dat trekt snel weg. Je huid voelt heel zacht aan en de puistjes zijn minder!




Zelf was ik ook heel benieuwd hoe dit maskertje zal zijn, dus heb ik 'm zelf ook even uitgeprobeerd. Ik had groene thee met muntsmaak gebruikt, en dat is ook goed. En ik moet bekennen dat ik een beetje liep te prutsen, maar het is uiteindelijk toch goed gegaan. Er zijn hier een paar tips die ik ook goed had kunnen gebruiken toen ik 'm uit ging proberen. Zorg dat je het op een plek doet waar gemorst mag worden. Probeer het met een wat grotere kwast aan te brengen en als je het eraf haalt, is het handig om het af te deppen met een zachte washand of speciale pads. Ik zat namelijk te schrobben met een handdoek, wat er toe leidde dat ik er later nog last van had, niet zo slim van mij. Maarja, de volgende keer dat ik dit masker weer ga gebruiken hoop ik het wat beter te doen dan de eerste keer :)Tine bedankt! Ik vind het heel leuk dat je het zelf bedacht hebt en bovendien is dit veel leuker dan een masker uit een pakje, wie weet doen we 'm nog een keer samen!

12 opmerkingen:

  1. Het maskertje hielp egt! mn puistjes waren al een stuk minder en mn huid werd er zacht van! bedankt voor de tip (;

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb binnenkort een slaapfeestje met mn friends en dit gaan we zeker doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. moet je het op je hele gezicht smeren of op de plekken waar je puistjes hebt?? xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik raad je aan om het masker over je hele gezicht te smeren :)

      Verwijderen
    2. En welke soort yoghurt moet je het doen ??

      Verwijderen
  4. kan je het ook met een andere theesoort doen?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. kan je het ook met een andere theesoort doen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De groene thee is wel belangrijk, dus die raad ik je aan :) Groene thee met bijv. muntsmaak kan wel, maar het is wel handig om groene thee te gebruiken, want daar is je huid dol op ;)

      Verwijderen
  6. Ik wilde de masker ook maken.. maar er is geen yoghurt in huis.. kan het met wat anders?

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie!