vrijdag 12 april 2013

Review 'Dove pure & sensitive'.

Vandaag een review over een douchegel van Dove waar ik heel benieuwd naar was! Dove heeft veel lekkere douchegels wat vaak gekenmerkt wordt door een witte tint en het bekende gouden duifje. Ik vind het een fijn merk, net zoals deze douchegel! Benieuwd naar deze douchegel?



Meestal is de vorm, het duifje, en het witte accent hetzelfde bij de verpakking. Maar er zijn wel vaak twee kleuraccenten: de witte achtergrond en een ander kleuraccent,die ik allebei vaak terug zie komen in de verpakking. En de kleur van deze verpakking vind ik echt Wauwie! Deze kleur blauw is een van mijn favorieten, zonder twijfel. Lekker fris en zomers, love it! Er staat ´geen parabenen´ op. En omdat ik geen idee had wat dat was, heb ik het opgezocht en zag ik dit op wikipedia staan: ´Parabenen worden vrijwel uitsluitend gebruikt als conserveermiddel. Ze zijn met name effectief tegen schimmels, maar ook tegen veel bacteriën. Parabenen worden veel gebruikt omdat ze naast de grote effectiviteit gebruikt kunnen worden in een groot pH-bereik. Uit jarenlang gebruik en onderzoek zijn geen schadelijke effecten gebleken. Na jarenlang gebruik en vele onderzoeken zijn geen schadelijke effecten naar boven gekomen van het gebruik van parabenen, de acute giftigheid voor mensen is laag en uit het gebruikelijke onderzoek naar carcinogene werking bleek dat parabenen niet kankerverwekkend zijn. Wel kunnen parabenen in bepaalde gevallen een allergische reactie veroorzaken. Meestal bij uitwendig gebruik op de beschadigde huid.




De douchegel ziet er gewoon wit uit, zonder bijzonder detail, maar de geur vind ik zeker wél een detail! Je hebt vaak dat een douchegel echt gekenmerkt wordt door een geur, waarin je sterk een bepaalde geur ruikt. Bijv. roos, cacao, of heel zoet. Deze geur had dat niet heel speciaal, en dat vind ik eigenlijk wel origineel, omdat ik dat niet heel vaak tegenkom! Hij rook heel fris en ik vond het naar crème/lotion ruiken, een hele lekkere crème/lotion overigens :)

 


Er zit 500 ML,wat ik best veel vind! En wat ik ook nog een pluspunt vind, is dat er meer van is dan alleen een douchegel. Dus als je helemaal weg bent van de geur, kun je gelijk de hele collectie inslaan : )





Wat vind jij van deze douchegel?

1 opmerking:

  1. Hij lijkt me heerlijk! Ik ben echt gek op de producten van Dove

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie!